oneperfectmess.blogg.se

Att leva med psykisk ohälsa

4 timmars sömn på 2 dygn

Kategori: Allmänt

Ja jag hann väl sova sisådär 4 timmar innan jag såklart vaknade igen.. Jag somnade iallafall hyfsat fort av imovanen. Men så fort den går ur kroppen så vaknar jag. Ute och tar en cigg nu pga all jävla ångest. Och så ska jag upp om unfefär 1 timme. Om jag lyckas somna om nu kommer jag ju fan aldrig lyckas ta mig upp då. Känns ju fan nästan meningslöst att ens försöka somna om då. 4 timmars sömn på 2 dygn. Yey! Kroppen är trött och vill sova men hjärnan går på högvarv. Jag pallar inte. Jag kommer ju inte direkt må så psykiskt bra idag heller då om man säger så. 4 timmar på 2 dygn räcker liksom inte. Kommer väl antagligen däcka när jag har kommit hem från att ha träffat min fina vän som flyttade till Skåne i somras och är här över helgen. Vi skulle egentligen ha träffats igår men när vi bestämde det visste jag ju inte att jag skulle vara vaken hela natten och komma hem från akuten klockan 9 på morgonen. Och trodde dessutom att jag skulle kunna somna så fort jag kom innanför dörren hemma. Men icke det. Min kropp och hjärna ville inte samarbeta så istället var jag vaken i unfefär 44-45 timmar i sträck. Varken min kropp eller mitt psyke pallar det just nu. Innan dom här 2 dygnen har jag inte fått sova en hel natt på flera veckor om jag inte druckit för mycket, vilket var i lördags. Och nu har jag endast fått sova 4 timmar i sträck på 2 dygn. Jag pallar inte det. Lika bra att ta en dusch nu eller nåt så har jag det klart och kan fixa mig i lugn och ro sen. 
Önska mig lycka till med att ta mig igenom den här dagen. Det lär inte bli lätt. Min dygnsrytm kommer vara helt fucked up den närmaste veckan. 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-11-16 | 12:12:27

    Ja det är så jävla synd om dig

    Svar: Ja herregud, verkligen! Det är ju så jävla synd om mig! *snyft*
    Önskar att alla bara kunde tycka synd om mig! Tack för att du förstår!
    Och jag är ju absolut lika seriös med min kommentar som i din kommentar 👍
    A perfect mess

Kommentera inlägget här: