oneperfectmess.blogg.se

Att leva med psykisk ohälsa

Inte orkat skriva

Kategori: Allmänt

Har inte bloggat så mycket på senaste tiden, har helt enkelt inte haft ork, och jag vill inte känna mig tvungen att skriva. Så jag skriver när jag känner för det just nu. 

Dagen började skit, sov dåligt och sen fick mamma dra upp mig ur sängen vid halv ett. Ville bara ligga kvar hela dan. Egentligen skulle jag till läkaren kl 10 men fick ett sms vid halv nio som sa att tiden hade blivit avbokad pga sjukdom. Och sen fick jag reda på att min läkare inte kommer komma tillbaka alls. Och hon har varit den bästa läkaren jag har haft hittills. Hon vet liksom hela min historia. Så det känns skit att få en ny läkare. Fick en snabb omboknings tid på onsdag hos en annan läkare dårå. Får väl se hur hon är. Min andra läkares ersättare kommer efter jul. Men om läkaren på onsdag är bra så kanske jag kan få behålla henne. Men jag hatar att man ska behöva byta läkare hela tiden. Nu har jag liksom ändå känt mig trygg med den här läkaren i flera månader. Och såklart så slutar hon.. 

Måndagar är iallafall min och mammas dag eftersom hon är ledig på måndagar. Så vi åkte till centrum. Käkade på princess där min kompis jobbar. Och så köpte jag ett nytt block och en ny penna. 


Jag vet faktiskt inte varför men det är nånting med dom här blocken som jag älskar. Och den här pennan. Jag har två till likadana block. Ett svart och ett blått. Så det var väl bara ett rosa som fattades! 

Nu är mamma och pappa på kurs iallafall och jag är ensam hemma. Vilket är både skönt och jobbigt. Mamma hjälpte mig iallafall att städa mitt rum som såg ut som ett bombnedslag, innan dom åkte. Så det är skönt med ett nystädat rum och en nybäddad säng. 

Ska väl försöka läsa eller nåt nu. 
Hadeee 
Kommentera inlägget här: