oneperfectmess.blogg.se

Att leva med psykisk ohälsa

För en gångs skull tagen på allvar

Kategori: Allmänt


Höll på att balla ur totalt så ringde NoA till slut för att se om dom kunde hjälpa mig för en gångs skull. Hon jag pratade med skulle ringa upp "om en stund". Det tog en timme sen ringde jag upp igen och då hade tydligen deras datasystem lagt ner eller nåt så dom fick inte tag på nummer och personnummer. Men hon jag pratade då försökte bara lugna ner mig och prata med mig men jag sa klart och tydligt att jag behöver bli inlagd för varken jag eller mina föräldrar klarar av det här just nu. Då tyckte hon att jag hetsade upp mig och att jag inte bara kan bestämma mig för att bli inlagd för att jag har ångest. Men jag sa klart och tydligt att det inte bara var ångest. "Det är inte bara ångest, det är självskadetankar och suicidtankar jag försöker ju förklara dör dig". Då bad hon att få prata med min mamma som förklarade att varken hon eller jag kan hantera det här just nu och mamma har aldrig sett mig såhär. Då blev hon så himla mjuk och ringde jourläkaren och ringde sen upp snabbt. Så nu är vi påväg in till 151an på Danderyd för att prata med läkare så får vi se om jag blir inlagd eller inte. Men nu blev jag för en gångs skull tagen på allvar, men till stor hjälp av mamma tror jag. För dom brukar oftast bli så mjuka och lyssna på anhöriga men inte på patienten. Sjukt. Men får se vad som händer nu. Hoppas ni andra sover gott. Uppdaterar vad som händer imorgon. Godnatt. 

KOMMENTARER:

  • Anonymous säger:
    2014-11-22 | 15:51:54

    Håller tummar för dig, Sara.
    Har följt din blogg i ett tag och nu göra mitt första inlägg.

    Utnyttja all hjälp till fyllo. De flesta människor runtomkring dig är goda människor och är villiga att hjälpa. Det finns också ruttna människor men de är få.
    Efter alla dina inlägg har jag förstått att du har en stark och god potential som ligger "arkiverad" djupt inuti dig. Den potential behöver både du och andra men den kommer inte utlösas över en natt. Ta all tid och hjälp som krävs för att öppna upp den potentialen som kommer att göra mycket nytta för dig och andra.

    Du har gått genom mycket och det återstår en bra bit innan du finner det du letar. Du har klarat det hittills så kommer du klara resten. Tänk på det.

    Jag har själv varit i liknande situation dock vill jag inte påstå att mitt fall var exakt likadant. Det finns inga mallar som kan passa alla människor som befinner sig i sådana situationer eftersom varje fall är unikt och ska behandlas ur eget perspektiv. Därför kan jag inte ge en exakt punktlista på vad som ska göras. Men det som är gemensamt med alla personer som har upplevt eller upplever som dig är att alla svar finns tillgängliga hos varje person. Men oftast behövs det hjälp utifrån för att hitta svaren. Så ta den hjälpen, kräv den, tvinga till dig den, oavsett hur fräckt det än känns. Det kommer att gynna både dig och de som hjälper dig i längden.

    Önskar dig en bra kväll och lycka till.
    /
    Anon

    Svar: Tack!
    A perfect mess

Kommentera inlägget här: