oneperfectmess.blogg.se

Att leva med psykisk ohälsa

Förr eller senare så sprängs jag

Kategori: Allmänt

Det blev ganska jobbigt hos terapeuten men jag klarade mig igenom det iallafall. Men det känns lite som att jag är som en tickande bomb just nu som är påväg att explodera. Igår kväll kändes allt ganska okej. Och idag så känns allt bara svart igen. Det svänger så otroligt snabbt. Och jag klarar inte riktigt av svängarna just nu. Just nu tror jag att det har med medicinhöjningen att göra. Men sen kom jag på idag också att jag satte ju in en hormonspiral för några veckor sen. Och jag har hört att många kan få negativa biverkningar och må mycket mer psykiskt dåligt av det. Så ska ta upp det med en läkare. Det kanske inte var så bra att jag satte in den..
Efter terapeuten så träffade jag min älskade vän Beatrice och tog en cigg och snackade lite. Sen drog hon med mig hem till henne eftersom hon märkte att jag inte mådde bra och hon förstår mig till 100% och finns där för mig i alla lägen. Och dessutom bor hon inte långt från sjukhuset. Så känns skönt att ha henne som stöd ikväll för hon vet verkligen exakt hur det är att må såhär och hon har sagt att hon hjälper mig att ta kontakt med NoA eller min terapeut om det behövs. Och jag är så tacksam för det. 

Love you Bea! <3
Kommentera inlägget här: