oneperfectmess.blogg.se

Att leva med psykisk ohälsa

Födelsedag, slagsmål och inläggning.

Kategori: Allmänt

1 vecka sen jag skrev, efter den helvetes natten så bröt jag tyvärr mitt uppehåll från självskada, visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Fick åka in till sjukhus för att ta hand om det och sen få träffa psykjouren. Han ville lägga in mig men jag sa till slut nej. Jag ville bara hem till min egen säng. 

Jag lyckades ta mig igenom resterande dagar och sysselsatte mig med att planera min födelsedagsmiddag/fest. Jag hade egentligen tänkt ställa in den men kände att nej, jag kommer bara få ångest om jag inte gör något. Så själva födelsedagen på fredagen gick åt till att städa, handla osv, och sen på lördagen var middagen. Den var jättemysig med mina närmsta tjejkompisar. Sen hade jag bjudit in lite fler folk som skulle komma efter, hade planerat med beer pong och lite andra dricklekar. Tyvärr var det så att eftersom jag har så olika slags kompisar på olika håll så gick inte riktigt alla ihop. En av mina allra viktigaste regler under kvällen var Inget drama eller bråk. Jag trodde först att om det väl skulle bli det, att det skulle vara mellan killarna. Men dom höll sig faktiskt lugna, förutom lite onödiga kommentarer här och där. 

Däremot slutade natten med slagsmål mellan två tjejer.. En av mina närmsta vänner och en annan nära väns kompis. Hela grejen var så fruktansvärt jävla onödig. Och jag är förbannad och besviken på båda två. Jag hade verkligen sagt ett flertal gånger under kvällen att jag INTE vill ha bråk i mitt hem. Men med alkohol inblandat blir det inte alltid som man tänkt sig. Började med lite tjafs, sen såg båda svart och slagsmålet var igång. Vi var ett flertal personer som försökte dra dom ifrån varandra men det var nästan omöjligt. Till slut gick det. Jag ramlade ihop i chock och fick en panikattack så några tog upp mig på mitt rum och lugnade ner mig. Sen fick jag hjälp att städa så på söndagen behövde jag knappt städa nånting innan mina föräldrar kom hem. Vilket var otroligt skönt. Tog mig igenom söndagen. Sen kom måndagen, började må ännu sämre och kvällen slutade med inläggning innan något hände. Så nu ligger jag här i en obekväm sjukhussäng på danderyd. Vet helt ärligt talat inte riktigt vart jag ska ta vägen just nu.. Men tar en timme i taget och hoppas på en vändning. 

På återseende. 
Innan det gick utför i lördags.
Kommentera inlägget här: