oneperfectmess.blogg.se

Att leva med psykisk ohälsa

Min fristad

Kategori: Allmänt

Mycket ångestfylld morgon, men tog mig iallafall iväg till dbtn. Det var svårt att hänga med eftersom jag inte riktigt var närvarande. Fick träffa överläkaren precis när jag kom tillbaka och han höjde dosen på min antidepressiva, och nu ska jag äntligen få flytta till avd 151 som jag egentligen hör till. Där jag iallafall känner personalen och dom känner mig och vet hur jag fungerar. 

Ska försöka mig på en permission i helgen då jag verkligen vill gå på gymnastik träningen på söndag kväll. Det är verkligen min fristad just nu. I den träningshallen känner jag mig bra och uppskattad. Och jag är väldigt taggad på att klara antingen rondat salto, eller handvolt frivolt, eller både och! Jag verkligen pushar mig själv när jag är där. Vilket är både positivt och negativt. Det positiva är att jag liksom har ett mål vad jag ska klara av. Men det negativa är att jag har lite, eller ja, ganska mycket prestationsångest eftersom jag verkligen vill klara av saker jag kunnat och vara lika duktig som dom andra och som jag själv varit för några år sen. Men jag måste väl själv inse att jag inte har samma muskler som jag hade då när jag tränade. Och risken är väl då att jag tar ut mig för mycket och skadar mig. Men jag gör mitt bästa! 


Önskar att vi tränade mer än bara en gång i veckan! 
Kommentera inlägget här: