oneperfectmess.blogg.se

Att leva med psykisk ohälsa

Misslyckande 111

Kategori: Allmänt

Har inte skrivit så mycket idag. Har varit lite turbulent. Blev ju utskriven som planerat vid typ halv två. Sen kom mamma och hämtade mig vid två och körde hem mig och åkte sen tillbaka till jobbet. Pappa skulle komma hem runt 5. Kändes ganska ensamt hemma och låg mest i mammas säng och lyssnade på musik. Var så sjukt trött och deppig. Sen av nån anledning så skulle jag leta efter nåt och så hittade jag av en slump, en apotekspåse i en av mammas lådor med imovane i. Och sen ett par stesolid i ett av mina glasögon fodral. Och ni kan väl själva räkna ut vad som hände då. Impulsen slog till och jag kunde inte hejda mig. Det var som att en röst i huvet typ peppade mig att ta tabletterna. Så utan att tänka så hällde jag bara i mig alltihop. Gick ut och rökte. Tänkte lite. Klockan var då ungefär halv-tjugo i 5 och mamma står i ridhuset från halv 5 till 7. Och kan inte riktigt prata då men under den här perioden har hon iallafall mobilen med på ljudlös med vibration så hon kan hålla koll på den. Så jag smsade först. Sen ringde jag. Sa att jag gjort nånting dumt och hon sa att jag fick ringa pappa eftersom hon stog mitt i en lektion. Så jag ringde pappa, sa samma sak, och han sa att han skulle skynda sig hem. Jag kände hur tabletterna smått började verka och när vi kom in till akuten var det svårt att hålla mig vaken. Men dom tvingade mig dricka kol även fast jag inte ville. Jag ville ju verkligen ha effekten av tabletterna. Försvinna vara för en stund. Men dom tvingade mig så då drack jag det där jävla kolet. Men bara några minuter senare när jag skulle på toa så började jag känna mig illamående och sen kom allt upp. Berättade för läkaren men hon sa att det inte var någon fara eftersom kolet går in så pass snabbt. Sen efter en stund så började jag känna mig helt normal. Lite trött och vinglig bara. Och eftersom jag verkade så stabil så ringde dom en psykiatriker direkt som kom ganska snabbt. Jag förklarade att jag hade blivit utskriven under dagen men att jag inte vill bli inskriven igen. Jag ville bara hem då. Så då fick jag det. Pappa och jag köpte mat på vägen hem och sen satte vi på Hunger Games eftersom mamma somnade sist och vi ska se den nya på söndag så hon måste ju se dom två första innan. Så andra filmen blir imorgon! Nu sitter jag som vanligt såhär på kvällen och kedjeröker lite innan jag ska gå och lägga mig. Hoppas ni hsr haft en bra dag iallafall! 



KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-11-25 | 00:36:16

    Du borde helt seriöst börja röka gräs

    Svar: Tack för tipset! 👍
    A perfect mess

Kommentera inlägget här: