oneperfectmess.blogg.se

Att leva med psykisk ohälsa

Inlagd

Kategori: Allmänt

Ringde NoA inatt. Jag kände att bägaren höll på att rinna över igen. Och jag ville inte utsätta mina föräldrar för nåt mer. Så jag blev inlagd på 151 vid typ 4 inatt/imorse, hur man nu ser det. Och jag hade tur att det var samma läkare som förra gången jag var inlagd. Den typ enda vettiga läkaren jag har träffat på avdelningen den här senaste månaden. En läkare som verkligen lyssnar och förstår. Fick ligga i korridoren inatt men det var ändå ganska skönt, den hörnan är lite mysig och jag föredrar att vara själv. Men det blev ju inte "sängdags" förrän vid halv fem och jag hade svårt att somna så när jag väcktes vid halv åtta imorse kändes det typ som att jag precis hade vaknat. Men somnade om en timme till och gick sen ut och kollade om jag hade någon utgång. Har ump som det kallas, för tillfället (ut med personal). Och hade missat första utgången men kände ändå inget röksug så gick och la mig igen och gick ut nu vid tio och tog en cigg. Men sen jag började med nikotin sprayen så känner jag inte alls samma rökbehov som förut, och det är ju positivt. 

Läkarsamtal om en timme, diskutera sömn medicinering och sånt som jag egentligen skulle pratat med min öppenvårdsläkare med men hon slutade ju. Får se hur länge jag blir kvar här. Nu ska jag ta en till nap. 



Kommentera inlägget här: